Senin, 23 November 2015

Minyak Aromatherapy - Helichrysum Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Helichrysum Minyak Essential

Helichrysum minyak pati berasal dari bunga, daripada Helichrysum italicum dari keluarga Asteraceae. Ini spesis Helichrysum juga dikenali sebagai angustifolium.

Terdapat beberapa ratus spesis Helichrysum. Helichrysum italicum adalah spesies yang paling biasa digunakan dalam pengeluaran minyak.

Aromatherapists, ahli terapi semula jadi dan pengguna di rumah menggunakan Helichrysum Minyak Aromaterapi di seluruh dunia.

Seperti banyak Minyak Essential, Helichrysum Oil mempunyai kehadiran dalam sejarah. Adalah dipercayai bunga Helichrysum telah digunakan seawal zaman pertengahan Eropah.

Proses pengekstrakan

Bunga-bunga segar atau kering tumbuhan helichrysum adalah wap suling untuk mengeluarkan seperti ini banyak selepas Minyak Aromaterapi. Minyak adalah kekuningan dan mempunyai rasa yang manis dan pedas.

Menggunakan sebagai minyak pati

Helichrysum minyak mempunyai banyak kegunaan berfaedah. Kami sentiasa mengesyorkan anda mendapatkan nasihat daripada pengamal berkelayakan tempatan sebelum menggunakan dalam apa-apa permohonan dalaman.

Sakit otot, sakit dan tekanan - Helichrysum Minyak Essential menyediakan bantuan yang signifikan dari gejala yang dikaitkan dengan sakit otot dan kesesakan. Menambah Helichrysum minyak untuk mandi anda akan memberikan kelegaan yang amat diperlukan. Gunakan dalam kualiti minyak pembawa organik untuk mendalam mengurut ke dalam sakit otot dan sendi.
Helichrysum Minyak Essential boleh melegakan aduan pernafasan Atas. Ia boleh memberikan kelegaan daripada selesema, selesema, asma, batuk dan bronkitis.
Apabila dicampurkan dengan krim atau losyen, Helichrysum minyak boleh memberikan kelegaan daripada Melecur, ekzema, kayap dan lebam. Ia juga boleh memberikan kelegaan dari kering penuaan kulit kerana kemampuannya yang jelas untuk merangsang pembentukan sel-sel baru.
Beberapa penyelidikan menunjukkan minyak helichrysum boleh bertindak sebagai anti-koagulan mencegah pembekuan darah daripada terbentuk.
Helichrysum Minyak Essential adalah sangat baik dicampur dengan minyak lain. Bergamot dan Chamomile 2 minyak ia menggabungkan dengan baik dengan dan boleh merawat aduan yang sama. Ini adalah salah satu daripada Minyak Essential pertama saya mengkaji apabila saya belajar Terapi Asli. Ia bukan di bahagian atas senarai populariti ketika datang untuk Minyak Aromaterapi tetapi ia adalah sangat dekat. Kegunaan dan faedahnya tidak boleh dipandang ringan.

Langkah berjaga-jaga

Minyak aromaterapi mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar