Senin, 23 November 2015

Adakah Anda Cuba Pemulihan Semulajadi Untuk Heartburn Namun?

Adakah Anda Cuba Pemulihan Semulajadi Untuk Heartburn Namun?

Adakah anda seorang pesakit pedih ulu hati? Adakah anda mendapati tidak selesa dalam menggunakan ubat-ubatan preskripsi? Jika anda mempunyai masalah mencari ubat yang terbaik untuk keadaan ini, mengapa tidak anda cuba ubat semula jadi untuk pedih ulu hati?

Apakah pedih ulu hati?
Masalah ini juga dikenali sebagai pyrosis yang dicirikan oleh rasa panas di kawasan esofagus. Ini adalah organ yang terdapat hanya di bawah kawasan dada. Kesakitan mungkin akan memberikan kepada tekak, leher dan rahang. Dalam kebanyakan kes, ia juga dikaitkan dengan batuk jangka panjang dan juga boleh menyerupai gejala-gejala asma. Keadaan ini tidak benar-benar berkaitan dengan jantung walaupun namanya.

Apa yang menyebabkan keadaan ini?

Terdapat banyak sebab-sebab bagi keadaan ini. Kebanyakan mereka adalah mengenai apa yang anda makan. Segala makanan yang mempunyai kafein di dalamnya boleh mencetuskan peningkatan mendadak asid dalam esofagus jadi anda mungkin mahu untuk menjauhkan diri dari kopi, minuman berkarbonat dan teh.

Coklat juga boleh mencetuskan masalah ini. Ini adalah kerana manisan mengandungi theobromine yang melegakan kawasan esophageal dan kemudian akan membawa kepada peningkatan asid dalam esofagus.

Minum terlalu banyak alkohol boleh memburukkan lagi masalah ini. Sudah menjadi pengetahuan umum bahawa alkohol mengandungi beban besar asid yang akan menyumbang kepada peningkatan paras asid dalam badan kita.

Selain daripada makanan dan minuman, memakai pakaian ketat juga boleh mencetuskan refluks asid. Ini kerana ia perasan perut yang memaksa asid untuk perjalanan ke atas. Ini mungkin sebab mengapa terdapat peningkatan jumlah penghidap keadaan ini kerana pakaian kulit ketat berada di dalam fesyen masa kini.

Apakah rawatan?
Anda boleh menarik nafas lega cepat dengan mengangkat bahagian atas badan anda. Jika anda sedang berbaring, anda boleh cuba mengangkat bahagian atas katil dengan meletakkan blok kayu di bawah tilam. Ini akan memaksa asid untuk kembali ke bawah.

Ubat-ubatan juga digunakan seperti antasid untuk membantu meneutralkan asid, natrium bikarbonat untuk mengurangkan kesakitan dan sensasi yang terbakar. Bagi mereka yang tidak bertindak balas dengan baik kepada ubat-ubatan ini, mereka diberi perencat proton-pam.

Jika ini tidak bekerja dengan baik dengan anda dan anda sedang mencari rawatan alternatif, anda sentiasa boleh cuba ubat semula jadi untuk pedih ulu hati. Ubat semula jadi terdiri daripada ubat-ubat herba atau rawatan rumah yang telah dicuba dan diuji dan telah digunakan untuk masa yang paling lama.

Halia boleh bekerja keajaiban. Ramuan dapur boleh melegakan apa-apa masalah perut dan boleh membantu dalam pencernaan yang lebih baik. Ini juga boleh menghalang peningkatan asid dalam esofagus.

Anda juga boleh cuba minum teh yang tidak mengandungi kafein seperti pudina, chamomile, likuoris dan catnip. Ini boleh membantu mengurangkan kerosakan yang dilakukan pada dinding perut.

Ubat semula jadi untuk pedih ulu hati juga termasuk rawatan homeopati dipanggil Asid Percuma-Flux. Ini adalah berbeza kerana ia mengandungi bahan-bahan homeopati semulajadi dan berkesan yang tidak akan menyebabkan sebarang kesan sampingan.

Ini boleh membantu dalam pencernaan makanan dan menyokong proses penghadaman semula jadi. Jika proses pencernaan diikuti, kemasukan secara tiba-tiba asid boleh dielakkan. Asid Percuma-Flux juga boleh membantu melegakan dinding esofagus.

Asid Percuma-Fluks adalah mudah sekutu anda dalam menghapuskan kesan-kesan yang tidak menyenangkan refluks asid ini. Cuba ubat semula jadi untuk pedih ulu hati dan anda boleh memperbaiki kehidupan anda sangat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar